Friday 26 October 2012

Contoh Karangan 1

Hari Pertama Ke Sekolah
             
         Saya berasa gementar pada hari ini . Hari ini ialah hari pertama saya ke sekolah . Saya memakai pakaian sekolah dengan kemas .
        Saya ditemani ibu ke sekolah . Selesai mendaftarkan diri , saya dihantar ke Tahun Satu Anggerik . Guru kelas saya bernama Cikgu Yean Ling .
         Saya mendapat ramai rakan . Rakan-rakan sekelas saya sangat baik dan peramah . Perasaan gementar saya hilang sedikit demi sedikit .
         Setelah balik ke rumah , saya menceritakan pengalaman hari pertama saya ke sekolah kepada ayah dan ibu .

Kosa kata : gementar 害怕                   mendaftarkan  注册手续
                 kemas   整齐                      peramah   亲切
                 ditemani 陪伴                     pengalaman  经历

1 comments:

mttuan5138
12 November 2012 at 21:17

Banyak contoh karangan boleh dirujuk.Terima Kasih.

Post a Comment