Sunday 4 November 2012

Contoh Karangan 7


Sekolah Saya
        Saya ialah murid Tahun Dua Bakti . Saya belajar di Sekolah Kebangsaan Datuk Kelana , Taiping .
        Sekolah ini didirikan pada tahun 1932 . Semenjak itu , bangunan sekolah saya sudah banyak berubah . Bilangan murid-murid juga semakin bertambah .
        Sekolah saya mempunyai sebuah taman asuhan , kantin sebuah pejabat , pusat sumber dan dua puluh empat buah bilik darjah .
        Bilangan murid-murid ialah 850 orang dan 45 orang guru . Semua gurunya baik dan tekun bekerja .

Kosa kata  :   didirikan  建立于                 semenjak  自从
                    bangunan  建筑物                berubah  改变
                    bilangan  数目                     bertambah  增加
                    asuhan  训导                       pusat sumber  图书馆
                    tekun  勤奋

0 comments:

Post a Comment